Asukasinfo

Ohessa muutamia vinkkejä, joiden toivomme sujuvoittavan arkeasi talossa!

KORONAN AIHEUTTAMAT POIKKEUSJÄRJESTELYT

  • Tulethan Framille vain täysin terveenä, säilytät turvavälit ja huolehdit hyvästä käsihygieniasta.
  • Ensisijainen käsihygienian ylläpitäjä on käsien pesu vedellä ja saippualla.
  • Vierailijoita varten Frami B- ja D-talojen sisääntuloauloihin on sijoitettu käsidesiannostelijat. 
  • Framissa tapahtuvaa siivousta on painotettu kosketuspintasiivoukseen. Myös käsipaperin ja saippua-annostelijoiden täyttöä on tehostettu.
  • Ravintolassa noudatetaan turvavälejä ja maksuvälineenä käy toistaiseksi vain korttimaksu. Lisäksi ruoan ottimia vaihdetaan tihennetysti.
  • Mikäli Covid-19 -tartunnan saanut työntekijä/vierailija, on oleskellut Framissa, toivomme tiedon ko. henkilön kulku- ja oleskelupaikoista pikaisesti tilapalveluille (p. 040 078 7528), jotta voimme käynnistää yleisten tilojen tehosiivouksen.

 

Ympäristö ja kiinteistön hoito ikoni  HUOLTO- JA PALVELUPYYNNÖT

  • Mikäli havaitset tilojen turvallisuudessa tai toiminnallisuudessa huomautettavaa, ilmoitathan siitä meille täyttämällä sähköisen palvelupyynnön.
  • Palvelupyynnön kautta hoituvat myös yrityksen avain- ja kulkutunnistetilaukset sekä pysäköintipaikkojen varaukset.
  • Kiinteistöhoito on henkilökohtaisesti tavattavissa Framin C-osassa (1. kerros, tila C144) arkisin klo 12-13. Muina aikoina sopimuksen mukaan.

     

Sijainti ja kulkuyhteydet ikoni OHJEET HÄTÄTILANTEISSA TOIMIMISEEN

  • Hätätilanteita varten tutustu Framin turvallisuusohjeeseen.
  • Tarkasta tämän sivun alalaidan kartasta oman rakennuksesi kokoontumisalue.
  • Mieti ennalta, miten toimit esimerkiksi tulipalotilanteessa ja mitä kautta pelastaudut.
  • Huomaa, että defibrillaattori löytyy Framin B-osan aulasta!

     

Turvallisuus ikoni  KULKUTURVALLISUUS

  • Framissa on käytössä automaattiset rikosilmoitin-, kulunvalvonta- ja kameravalvontajärjestelmät.
  • Kaikkien yleisten tilojen väli- ja ulko-ovien tulee sulkeutua kunnolla. Vioista tulee ilmoittaa palvelupyynnöllä kiinteistönhoitoon.
  • Rakennusten ulko-ovet ovat avoinna arkipäivisin klo 8.00-16.00. Muina aikoina rakennuksissa kuljetaan sähköisellä kulkutunnisteella. 
  • Kulkutunnisteet on tilattava ennakkoon ja niiden luovutus tapahtuu henkilötunnistautumista ja allekirjoitusta vastaan. 
  • Tunniste on henkilökohtainen, eikä sitä saa luovuttaa eteenpäin. Tunnisteen yhteyteen myöskään ei saa liittää tietoja Framista. 
  • Katoamisesta tulee ilmoittaa välittömästi kiinteistönhoitoon. Korvaus kadonneesta tai rikkoutuneesta tunnisteesta on 100 euroa.
  • Rakennusten hälytysjärjestelmä kytkeytyy päälle klo 22.00 (ennakkokuulutus aiemmin). 
  • Mikäli työsi jatkuu tämän jälkeen, saat lisäaikaa leimaamalla kulkutunnisteesi ennen kello 22.00 oman kulkualueesi ulko-oven uloimmalla lukijalla. 
  • Korvaus turhan hälytyksen aiheuttamisesta on vartijakäyntimaksun suuruinen.

Sijainti PALOTURVALLISUUS

  • Framissa on käytössä automaattiset paloilmoitin- ja kuulutusjärjestelmät.
  • Alkusammutuskalustot löytyvät kaikista kerroksista.
  • Käytävien ja muiden poistumisteiden on oltava esteettömiä nopean poistumisen mahdollistamiseksi palotilanteessa.
  • Liiallisen tavaran määrää toimistoissa tulisi myös välttää, jotta palokuormat eivät kasvaisi kohtuuttoman suuriksi.
  • Tupakointi on sallittua vain sille merkityillä paikoilla ulkotiloissa: D-osan parkkipaikan päädyssä ja C-osan kohdalla parkkitalon vieressä.

     

Tietoliikenne yhteydet ikoni YMPÄRISTÖNSUOJELU

  • Ilmastonmuutoksen hillinnässä pienetkin teot ovat tärkeitä niin liikkumisessa, energiankäytössä kuin jätteiden käsittelyssä.
  • Hyödynnä Framin polkupyöriä ja -lautoja asiointimatkoillasi. Avaimet ja kypärän saat Komia-/Idea-ravintolasta kuittausta vastaan.
  • Käytä työpäivän aikana myös mahdollisuuksien mukaan portaita hissin sijasta.
  • Sammuta katkaisijalla tai herätevirtakytkimellä varustetut valot ja sähkölaitteet, kun et enää tarvitse niitä. 
  • Säästä energiaa myös huolehtimalla ulko-ovien sulkeutumisesta.
  • Kierrätä käytöstä poistetut tavarat, huonekalut yms. mahdollisuuksien mukaan uudelleenkäyttöön.
  • Kierrätä muut materiaalit hyötykäyttöön:
    • Toimistokerroksista löytyy paperin (toimistopaperi, sanomalehdet, mainokset jne.)  ja tietosuojapaperin keräys.
    • Rakennusten pohjakerroksissa paperi-, pahvi-, energia-, metalli-, lasi- ja SER-jakeiden sekä paristojen, DVD-levyjen ja värikasettien keräys.
    • Muut ongelmajätteet tule toimittaa yrityksen toimesta hävitettäväksi.

       

Posti ja pakettipisteet ikoni  POSTI- JA PAKETTILIIKENNE

  • Saapuva posti tuodaan C- ja D-talojen postihuoneisiin yrityksille nimettyihin lokeroihin. 
  • Lähtevä posti haetaan postihuoneiden lähtevän postin laatikoista arkisin klo 15.00. Lähtevässä postissa tulee olla postimaksu maksettuna.
  • Postihuoneista löytyy postimaksukoneet, joihin yritys voi halutessaan solmia sopimuksen (palvelupyyntö: ”Muu”). 
  • Postin pakettiautomaatti sijaitsee C-talon ensimmäisessä kerroksessa postihuoneen vieressä (pakettien vastaanotto, lähetys ja palautus). 
  • Pääsy pakettiautomaatille on mahdollista vain arkisin klo 8-16. Muina aikoina rakennuksen ulko-ovet ovat turvallisuussyistä lukittuja.
  • Näin otat automaatin käyttöön:
  1. Avaa OmaPosti-sovellus joko netissä osoitteessa posti.fi tai lataamalla Omaposti-appi puhelimesi sovelluskaupasta.
  2. Luo henkilökohtaiset tunnukset ja kirjaudu palveluun.
  3. Valitse asetuksista “Lisää noutopiste” ja hae 60320-postinumeroalueen automaatit näkyviin.
  4. Valitse omaksi noutopisteeksesi “YKSITYINEN, Postin automaatti, Into Seinäjoki Oy, Frami C”

 Asukasinfo