Asukasinfo

FRAMIN ULKO-OVET OVAT POIKKEUSTILANTEESTA JOHTUEN PÄÄSÄÄNTÖISESTI LUKITTUJA JA KULKU RAKENNUKSIIN TAPAHTUU HENKILÖKOHTAISELLA KULKUTUNNUSTEELLA.

 

Palvelupyyntölomake

  • Sallitut tiedostomuodot: jpg, jpeg, png, pdf.
    Sallitut tiedostomuodot: jpg, jpeg, png sekä pdf. Kuvan maks. koko: 8MB.

Näin jätät huolto- / Palvelupyynnön

1. Valitse alasvetovalikosta pyyntöäsi parhaiten kuvaava luokka. Tämä nopeuttaa pyynnön ohjautumista oikealle palveluhenkilölle.

2. Kirjaa vapaamuotoinen kuvaus havaitsemastasi huolto- tai palvelutarpeesta esim.

”WC-pytty vuotaa.”
”Tietosuojapaperin keräyslaatikko täynnä.”
”Porraskäytävän valo on pimeänä.” 

3. Huomaathan, että kulkukortteja ja huoneavaimia voivat tilata vain vuokranantajalle erikseen ilmoitetut henkilöt (esim. yksikön vetäjät ja esimiehet).

4. Kirjaa havaintosi sijainti mahdollisimman tarkasti: Valitse rakennus ja kirjaa tilakoodi (huoneen ovessa) tai vähintäänkin kerros, jotta kiinteistönhoito löytää sujuvasti paikalle. Voit myös sisällyttää viestiisi liitteitä (esim. kuvan kohteesta). Ilmoita omat yhteystietosi, jotta voimme tarvittaessa kysyä sinulta lisätietoja ja saat ajantasaisia viestejä pyyntösi edistymisestä.

5. Kiireellisissä tapauksissa (esim. vesivuoto) soita kiinteistönhoitoon p. 0400 – 764 061 (ma-pe 8-16) tai päivystykseen p. 0400 – 660 166 (ma-pe klo 16-08 ja viikonloput) .

6. Hätätapauksissa soita suoraan hätäkeskukseen p. 112.


TURVALLISUUS

  • Kiinteistöhoito on tavattavissa Framin C-osassa (1. kerros, tila C144) arkisin klo 12-13. Muina aikoina sopimuksen mukaan.
  • Rakennusten ulko-ovet ovat avoinna arkipäivisin klo 8.00-16.00. Muina aikoina rakennuksissa kuljetaan sähköisellä kulkutunnisteella. 
  • Kulkutunnisteet on tilattava ennakkoon ja niiden  luovutus tapahtuu henkilötunnistautumista ja allekirjoitusta vastaan. 
  • Kulkutunniste on henkilökohtainen, eikä sitä saa luovuttaa eteenpäin. Tunnisteen yhteyteen myöskään ei saa liittää tietoja Framista.
  • Tunnisteen katoamisesta tulee ilmoittaa välittömästi kiinteistönhoitoon. Korvaus kadonneesta tai rikkoutuneesta tunnisteesta on 100 euroa.
  • Rakennusten hälytysjärjestelmä kytkeytyy päälle klo 22.00 (ennakkokuulutus aiemmin). 
  • Mikäli työsi jatkuu klo 22 jälkeen, saat lisäaikaa leimaamalla kulkutunnisteesi ennen kello 22.00 oman kulkualueesi ulko-oven uloimmalla lukijalla. 
  • Korvaus turhan hälytyksen aiheuttamisesta on vartijakäyntimaksun suuruinen.
  • Framissa on käytössä automaattiset palo- ja rikosilmoitinjärjestelmät, automaattinen kuulutusjärjestelmä, kulun- ja kameravalvontajärjestelmät, alkusammutuskalusto sekä defibrillaattori (sijainti: Frami B aula).
  • Hätätilanteita varten tutustu Framin turvallisuusohjeeseenTarkasta myös sivun alalaidan kartasta oman rakennuksesi kokoontumisalue.
  • FRAMIN TURVALLISUUSOHJEET

 

YMPÄRISTÖNSUOJELU

  • Hyödynnä Framin polkupyöriä ja -lautoja asiointimatkoillasi. Avaimet ja kypärän saat Komia-/Idea-ravintolasta kuittausta vastaan.
  • Sammuta katkaisijalla tai herätevirtakytkimellä varustetut valot ja sähkölaitteet, kun et enää tarvitse niitä.
  • Pidä palo- ja ulko-ovet aina suljettuina, äläkä jätä mitään ovien väliin. Näin säästät energiaa sekä suojaat tilojen käyttäjiä ja omaisuuttaa.
  • Kierrätä materiaalit hyötykäyttöön:
    • Toimistokerroksissa paperin keräys (myös tietosuojapaperi).
    • Rakennusten pohjakerroksissa paperi-, pahvi-, energia-, metalli-, lasi- ja SER-jakeiden sekä paristojen, DVD-levyjen ja värikasettien keräys.

POSTI

  • Saapuva posti tuodaan C- ja D-talojen postihuoneisiin yrityksille nimettyihin lokeroihin. 
  • Lähtevä posti haetaan postihuoneiden lähtevän postin laatikoista arkisin klo 15.00. Lähtevässä postissa tulee olla postimaksu maksettuna.
  • Postihuoneista löytyy postimaksukoneet, joihin yritys voi halutessaan solmia sopimuksen (palvelupyyntö: ”Muu”). 
  • Postin pakettiautomaatti sijaitsee C-talon ensimmäisessä kerroksessa postihuoneen vieressä (pakettien vastaanotto, lähetys ja palautus).
  • Pääsy pakettiautomaatille on mahdollista vain arkisin klo 8-16. Muina aikoina rakennuksen ulko-ovet ovat turvallisuussyistä lukittuja.
  • Näin otat automaatin käyttöön:
    1. Avaa OmaPosti-sovellus joko netissä osoitteessa posti.fi tai lataamalla Omaposti-appi puhelimesi sovelluskaupasta.
    2. Luo henkilökohtaiset tunnukset ja kirjaudu palveluun.
    3. Valitse asetuksista “Lisää noutopiste” ja hae 60320-postinumeroalueen automaatit näkyviin.
    4. Valitse omaksi noutopisteeksesi “YKSITYINEN, Postin automaatti, Into Seinäjoki Oy, Frami C”

Asukasinfo