Ohessa muutamia vinkkejä, joiden toivomme sujuvoittavan arkeasi talossa!
KORONAN AIHEUTTAMAT POIKKEUSJÄRJESTELYT
- Tulethan Framille vain täysin terveenä, säilytät turvavälit ja huolehdit hyvästä käsihygieniasta.
- Ensisijainen käsihygienian ylläpitäjä on käsien pesu vedellä ja saippualla.
- Vierailijoita varten Frami B-, C- ja D-talojen sisääntuloauloihin on sijoitettu käsidesiannostelijat.
- Framissa tapahtuvaa siivousta on painotettu kosketuspintasiivoukseen. Myös käsipaperin ja saippua-annostelijoiden täyttöä on tehostettu.
- Ravintolassa noudatetaan turvavälejä ja maksuvälineenä käy toistaiseksi vain korttimaksu. Lisäksi ruoan ottimia vaihdetaan tihennetysti.
- Mikäli Covid-19 -tartunnan saanut työntekijä/vierailija, on oleskellut Framissa, toivomme tiedon ko. henkilön kulku- ja oleskelupaikoista pikaisesti tilapalveluille (p. 040 078 7528), jotta voimme käynnistää yleisten tilojen tehosiivouksen.
HUOLTO- JA PALVELUPYYNNÖT
- Mikäli havaitset tilojen turvallisuudessa tai toiminnallisuudessa huomautettavaa, ilmoitathan siitä meille täyttämällä sähköisen palvelupyynnön.
- Palvelupyynnön kautta hoituvat myös yrityksen avain- ja kulkutunnistetilaukset sekä pysäköintipaikkojen varaukset.
- Kiinteistöhoito on henkilökohtaisesti tavattavissa Framin C-osassa (1. kerros, tila C144) arkisin klo 12-13. Muina aikoina sopimuksen mukaan.
OHJEET HÄTÄTILANTEISSA TOIMIMISEEN
- Hätätilanteita varten tutustu Framin turvallisuusohjeeseen.
- Tarkasta tämän sivun alalaidan kartasta oman rakennuksesi kokoontumisalue.
- Mieti ennalta, miten toimit esimerkiksi tulipalotilanteessa ja mitä kautta pelastaudut.
- Huomaa, että defibrillaattori löytyy Framin B-osan ja D-osan auloista!
KULKUTURVALLISUUS
- Framissa on käytössä automaattiset rikosilmoitin-, kulunvalvonta- ja kameravalvontajärjestelmät.
- Kaikkien yleisten tilojen väli- ja ulko-ovien tulee sulkeutua kunnolla. Vioista tulee ilmoittaa palvelupyynnöllä kiinteistönhoitoon.
- Rakennusten ulko-ovet ovat avoinna arkipäivisin klo 8.00-16.00. Muina aikoina rakennuksissa kuljetaan sähköisellä kulkutunnisteella.
- Kulkutunnisteet on tilattava ennakkoon ja niiden luovutus tapahtuu henkilötunnistautumista ja allekirjoitusta vastaan.
- Tunniste on henkilökohtainen, eikä sitä saa luovuttaa eteenpäin. Tunnisteen yhteyteen myöskään ei saa liittää tietoja Framista.
- Katoamisesta tulee ilmoittaa välittömästi kiinteistönhoitoon. Korvaus kadonneesta tai rikkoutuneesta tunnisteesta on 100 euroa.
- Rakennusten hälytysjärjestelmä kytkeytyy päälle klo 22.00 (ennakkokuulutus aiemmin).
- Mikäli työsi jatkuu tämän jälkeen, saat lisäaikaa leimaamalla kulkutunnisteesi ennen kello 22.00 oman kulkualueesi ulko-oven uloimmalla lukijalla.
- Korvaus turhan hälytyksen aiheuttamisesta on vartijakäyntimaksun suuruinen.
PALOTURVALLISUUS
- Framissa on käytössä automaattiset paloilmoitin- ja kuulutusjärjestelmät.
- Alkusammutuskalustot löytyvät kaikista kerroksista.
- Käytävien ja muiden poistumisteiden on oltava esteettömiä nopean poistumisen mahdollistamiseksi palotilanteessa.
- Liiallisen tavaran määrää toimistoissa tulisi myös välttää, jotta palokuormat eivät kasvaisi kohtuuttoman suuriksi.
- Tupakointi on sallittua vain sille merkityillä paikoilla ulkotiloissa: D-osan parkkipaikan päädyssä ja C-osan kohdalla parkkitalon vieressä.
YMPÄRISTÖNSUOJELU
- Ilmastonmuutoksen hillinnässä pienetkin teot ovat tärkeitä niin liikkumisessa, energiankäytössä kuin jätteiden käsittelyssä.
- Hyödynnä Framin polkupyöriä ja -lautoja asiointimatkoillasi. Avaimet ja kypärän saat Komia-/Idea-ravintolasta kuittausta vastaan.
- Käytä työpäivän aikana myös mahdollisuuksien mukaan portaita hissin sijasta.
- Sammuta katkaisijalla tai herätevirtakytkimellä varustetut valot ja sähkölaitteet, kun et enää tarvitse niitä.
- Säästä energiaa myös huolehtimalla ulko-ovien sulkeutumisesta.
- Kierrätä käytöstä poistetut tavarat, huonekalut yms. mahdollisuuksien mukaan uudelleenkäyttöön.
- Kierrätä muut materiaalit hyötykäyttöön:
- Toimistokerroksista löytyy paperin (toimistopaperi, sanomalehdet, mainokset jne.) ja tietosuojapaperin keräys.
- Rakennusten pohjakerroksissa paperi-, pahvi-, energia-, metalli-, lasi- ja SER-jakeiden sekä paristojen, DVD-levyjen ja värikasettien keräys.
- Muut ongelmajätteet tule toimittaa yrityksen toimesta hävitettäväksi.
POSTI- JA PAKETTILIIKENNE
- Saapuva posti tuodaan C- ja D-talojen postihuoneisiin yrityksille nimettyihin lokeroihin.
- Lähtevä posti haetaan postihuoneiden lähtevän postin laatikoista arkisin klo 15.00. Lähtevässä postissa tulee olla postimaksu maksettuna.
- Postihuoneista löytyy postimaksukoneet, joihin yritys voi halutessaan solmia sopimuksen (palvelupyyntö: ”Muu”).
- Postin pakettiautomaatti sijaitsee C-talon ensimmäisessä kerroksessa postihuoneen vieressä (pakettien vastaanotto, lähetys ja palautus).
- Pääsy pakettiautomaatille on mahdollista vain arkisin klo 8-16. Muina aikoina rakennuksen ulko-ovet ovat turvallisuussyistä lukittuja.
- Näin otat automaatin käyttöön:
- Avaa OmaPosti-sovellus joko netissä osoitteessa posti.fi tai lataamalla Omaposti-appi puhelimesi sovelluskaupasta.
- Luo henkilökohtaiset tunnukset ja kirjaudu palveluun.
- Valitse asetuksista “Lisää noutopiste” ja hae 60320-postinumeroalueen automaatit näkyviin.
- Valitse omaksi noutopisteeksesi “YKSITYINEN, Postin automaatti, Into Seinäjoki Oy, Frami C”
